alle gedichte, fotos, bilder und texte auf diesem blog sind von gabriele brunsch / LadyArt erstellt, andere autoren sind besonders genannt. nicht nur das gesetzliche,auch das aus moralischen gründen zu respektierende urheberrecht gilt hier – obgleich nur der zufall das vergehen aufdecken könnte,aber ist die welt nicht voller zufälle -

Copyright for all POEMS, TEXTS, PHOTOS and PAINTINGS published here is reserved to © Gabriele Brunsch

DIESES BLOG WIRD ARCHIVIERT vom DEUTSCHEN LITERATUR ARCHIV MARBACH

DIESES BLOG WIRD ARCHIVIERT vom DEUTSCHEN LITERATUR  ARCHIV  MARBACH
Deutsches LiteraturArchiv Marbach

Follower

Donnerstag, 21. Juli 2011

FACEBOOK-SONG

There is a little pastime
a little happiness
a little togetherness in harmony
come, follow me, then you will see…

It’s just wonderful,
it’s awesome
it’s great,
it’s incredible,
it’s unimaginable….
it’s really …F A T E!

What do you think it is?
You would never guess what it is….

There are millions of hearts,
millions of flowers and presents flying
and love is being thrown from here to there
from here to there and everywhere…
from every part of the world,
come-on and share:

Let’s share our intimacy,
Let’s share our harmony,
Let’s share our happiness
Let’s share our privacy...

come-on and share
with me - with him
with them - with her

come-on and share
why should you care?

there’s friendship, there’s power,
there’s love in the air….
There’s nothing to fear…. so c’mon my dear….
Get online, enjoy
it’s an everyman’s toy…
just a few clicks,
and you are in the book,
welcome to the world, get ready and look!

millions of faces - plenty of races,
in any language - in any sphere,
the young and the old – so c’mon my dear...


there’s knowledge, and purest stupidity,
there’s wisdom, ambition and idiocy…
there’s beauty and fame
there’s glory and shame…
So we invite you, so come and see…
there’s ev’rything – anything….
about you ….. and me…

It’s the people’s universe
a human collection
net-work of detection
face-book is looking you through and through…
“big brother is watching…. is watching you!”

...mein facebook-song, der gestern abend am 20.Juli 2011 bei meinem theaterstück "facebook impressionen ein musikalisch-szenisches patchwork" zur aufführung in der synagoge kitzingen gekommen ist. es war ein erfolg.... es sprachen chorisch-rhythmisch 6 mädchen... und sie machten es sehr, sehr gut!!!

Kommentare:

  1. das klingt interessant. ich vermute facebook-kritisch, obwohl m. e. auch sympathien anklingen im text, die allerdings im letzten vers zunichte gemacht werden.
    und dazu in meiner heimat unterfranken ...
    freut mich, dass es ein erfolg war
    grüße von monika

    AntwortenLöschen
  2. ...ich danke dir inniglich für deinen besuch und die worte... ja, ich denke, ich´werde das lied einmal übersetzen, wenn ich zeit habe... bitte um geduld...

    liebe grüße
    gabriele

    AntwortenLöschen
  3. Ich gratuliere zum Erfolg, liebe Gabriele

    Gruß
    Barbara

    AntwortenLöschen